Hi guys. 😀

Nearly the time for half term, so I decided to write up another post.

Let’s start with what happened on Monday. Along with our tutor, two of my class mates and I went to a local primary school to carry out a workshop with the children of Year 6 – ages 9, 10.

We started at 9:15, bu preparing the classroom- covering the desks with plastic cloth, setting out glue, paper, cardboard, pencil crayons etc. When the kids came in, our tutor explained them what they will be doing… MONSTERS! 🙂 Each child had to design a monster, whether a cute one or a scary one. Once they were drawn on paper, they had to draw out the shapes of the monster on the cardboard and cut them out. My class mates and I were them to help the kids in cutting out using scalpels and ‘adult’ scissors. The next part of building the monster was to glue it all together, again we helped by using the glue gun. We didn’t want the kids to hurt themselves. When the monsters were done structurally, the children were tasked with decorating them.

Here are some examples:

This slideshow requires JavaScript.

 

During this week I also continued working on the Protest Project. I set out to ‘protest’ about the current situation in Poland, mainly the government’s aim to take control over the TV and press as well as their aim to be able to appoint new head staff in media.

z17012897Q,Protesty-powyborcze
You don’t negotiate freedom. You fight for freedom.
4e3f4f21-6a8e-499b-9890-f494049ae0e3
KOD- Citizens for democracy.

I decided to use screenprinting and lino prints as my medium, because it is fast and effective, although writing and the cutting out letters in line is difficult.

This slideshow requires JavaScript.

 

So, here you are guys. Have a nice day!

 

French:

Salut les gars. :D

PrĂšs de l’heure de la moitiĂ© terme, donc je dĂ©cide d’Ă©crire un autre poste.

Commençons par ce qui est arrivĂ© le lundi. Avec notre tuteur, deux de mes camarades de classe et je suis allĂ© Ă  une Ă©cole primaire locale pour mener Ă  bien un atelier avec les enfants de 6 ans – ĂągĂ©s de 9, 10.

Nous avons commencĂ© Ă  9h15, bu la prĂ©paration de la Salle de classe- couvrant les bureaux avec des nappes en plastique, exposant de la colle, du papier, du carton, des crayons de couleur, etc. Lorsque les enfants sont arrivĂ©s, notre tuteur leur explique ce qu’ils vont faire … MONSTRES ! 🙂 Chaque enfant a dĂ» concevoir un monstre, si un mignon ou effrayant. Une fois qu’ils ont Ă©tĂ© Ă©tablis sur papier, ils ont dĂ» tirer les formes du monstre sur le carton et les dĂ©couper. Mes camarades de classe et moi Ă©tions eux pour aider les enfants Ă  dĂ©couper Ă  l’aide de scalpels et ciseaux «adultes». La partie suivante de la construction du monstre Ă©tait de coller le tout ensemble, encore une fois, nous avons aidĂ© Ă  l’aide du pistolet Ă  colle. Nous ne voulons pas que les enfants se blessent. Lorsque les monstres ont Ă©tĂ© faites structurellement, les enfants ont Ă©tĂ© chargĂ©s de les dĂ©corer.

Voici quelques exemples:

This slideshow requires JavaScript.



Au cours de cette semaine, je Ă©galement continuĂ© Ă  travailler sur le projet de protestation. Je me mets Ă  «protestation» Ă  propos de la situation actuelle en Pologne, principalement objectif du gouvernement de prendre le contrĂŽle de la tĂ©lĂ©vision et de la presse ainsi que leur but d’ĂȘtre en mesure de nommer les nouveaux employĂ©s de la tĂȘte dans les mĂ©dias.

z17012897Q,Protesty-powyborcze

On ne négocie pas la liberté. Vous battez pour la liberté.

4e3f4f21-6a8e-499b-9890-f494049ae0e3

KOD- Citoyens pour la démocratie.

Je dĂ©cidĂ© d’utiliser la sĂ©rigraphie et impressions sur lino comme mon moyen, car il est rapide et efficace, bien que l’Ă©criture et la dĂ©coupe de lettres en ligne est difficile.

 

This slideshow requires JavaScript.

 Donc, vous ĂȘtes ici les gars. Bonne journĂ©e!
Advertisements